czwartek, 14 kwietnia 2011

Scrum najczęściej stosowaną metodyką lekką

Scrum to metodyka prowadzenia projektów. Zaliczana do tzw. metodyk zwinnych, zgodnych z manifestem Agile'a. Najczęściej wykorzystywana w projektach informatycznych. Nazwa "scrum" wywodzi się z terminu występującego w grze rugby, tłumaczonego powszechnie jako "młyn" lub "przepychanka".

Pomysłodawcami jej są Hirotaka Takeuchi i Ikujiro Nonaka, którzy w artykule The New New Product Development Game, jaki ukazał się w Harvard Business Review (styczeń-luty 1986), przedstawili ogólne założenia metodyki. Ken Schwaber w 1995 roku sformalizował definicję i samą metodykę.
Używana jest w skomplikowanych projektach, w których nie można przewidzieć wszystkiego, co może się przydarzyć lub w przypadku przedsięwzięć o wysokim stopniu innowacyjności.
Metodyka skupia się na:
  • dostarczaniu kolejnych, coraz bardziej dopracowanych wyników projektu,
  • włączaniu się przyszłych użytkowników w proces wytwórczy,
  • samoorganizacji zespołu projektowego.
Cykl jednej iteracji scrumowej

Zazwyczaj zespół scruma składa się od 5 do 9 osób. Dobrze, gdy ma charakter interdyscyplinarny i składa się z osób reprezentujących różne umiejętności. Osoby uczestniczące w zespole nie mogą uczestniczyć w innych zespołach.
Główne role w projekcie grają: "Mistrz Młyna" (Scrum Master), Właściciel Produktu (Product Owner) i Członkowie Zespołu (The Team).

Linki zewnętrzne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz