niedziela, 11 marca 2012

Tworzenie wymagań (epic)

Epic to funkcjonalność zbyt duża do wyestymowania lub estymowana z góry na wiele sprintów, nie może być bezpośrednio podjęta przez zespół, musi zostać podzielona na mniejsze kawałki. Cykl życia epica:

  • product owner definiuje user story.
  • zespół stwierdza że user story jest zbyt duże, by je wyestymować realnie na jeden sprint.
  • product owner zmienia user story na epika - często pomaga mu w tym scrum master
  • tworzone są mniejsze user story w zakresie odpowiadającym całemu epikowi.
  • wszytskie user stories przechodzą swój cykl zycia
  • epic uznaje się za wykonany; alternatywą jest usunięcie go po rozbicie na mniejsze user stories

Trzeba jednak zwrócić uwagę na to iż takie zadania jednak w procesie będą się pojawiać, gdyż w oparciu o nie łatwiej planować strategię długofalową (np. redesigny, zmiany globalne) Wobec czego epic może sie składac nawet z kilkunastu user stories.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz