1. PODSTAWY SCRUM (AUTORSKIE)
Szkolenie jednodniowe (8 godzin), zapewnia podstawy potrzebne do zrozumienia
założeń Scrum.
Grupa docelowa: Szkolenie dedykowane dla wszystkich entuzjastów
zwinnego podejścia zarządzania projektami, osób które chcą się zapoznać z
podstawami teoretycznymi i praktycznymi zwinnym podejść zarządzania projektami (agile) oraz zacząć stosować je w życiu.
Agenda
- Wstęp do Scrum
- Kiedy używamy Scrum a kiedy nie?
- Modelowy zespół Scrum - Role i zakresy odpowiedzialności – Product Owner, Scrum Master, Development Team
- Szkielet Scrum (framework)
- Najważniejsze pojęcia czyli co to jest Rejestr produktowy (Product Backlog), rejestr zadań (Sprint Backlog), rejestr blokad (Impediments Backlog)
- Przebieg iteracji (sprint)
- Monitorowanie postępów prac (Sprint Burndown, definicja prędkości zespołu)
- Monitorowanie przebiegu projektu, Release Burndown
- Demo oraz Retrospekcje
- Analiza i adaptacja
- Podsumowanie szkolenia
- Pytania i odpowiedzi
- Na życzenie mini test zdobytej wiedzy
Cena: 1200 netto + VAT od osoby
2. PRZYGOTOWANIE DO CERTYFIKACJI SCRUM PSM1/PSPO1 (AUTORSKIE)
Kompleksowe 2 dniowe (ok.16 godzin) szkolenie, zawiera teorie połączoną z wieloma zadaniami praktycznymi, warsztatami, grami i ćwiczeniami do samodzielnego rozwiązania oraz pracy projektowej w mini zespołach.
Grupa docelowa: Dla praktyków Scrum, osób chcących przejść
transformacje na podejście zwinne oraz każdego, kto chce usystematyzować posiadaną
wiedzę tak, aby z jednej strony być w stanie pracować ze Scrum, a z drugiej przygotować
się do zdania certyfikacji PSM w ramach scrum.org.
Agenda
Dzień 1
- Przedstawienie różnic podejścia klasycznego i zwinnego
- Wstęp do Agile, ewolucja Scrum
- Scrum Framework
- Wizja projektu
- Rejestr produktowy (Product Backlog) a rejestr wdrożeniowy (Release Backlog)
- Kiedy wiemy, że coś jest zrobione?
- Proces estymacji (Planning Poker)
- Ograniczenie czasowe w Scrum (Time Box)
- Planowanie iteracji (Sprint Planning) a rejestr zadań (Sprint Backlog)
- Podsumowanie pierwszego dnia
- Pytania i odpowiedzi
Dzień 2
- Modelowy zespół Scrum – role i odpowiedzialności
- Rola i wyzwania w pracy Scrum Mastera
- Zespoły dystrybuowanie geograficznie
- Monitorowanie przebiegu projektu
- Wyniki prac zespołu
- Nieustanne usprawnianie procesu
- Porządki w rejestrze produktowym (Backlog Refinement)
- Zmiany planów wydań
- Zwinne praktyki developerskie/ testowanie w agile
- Pojęcie długu technicznego
- Skalowanie Scrum
- Scrum Scrumów i Nexus
- Dostępne ścieżki certyfikacyjne
- Mini test
- Pytania i odpowiedzi
Cena: 2000 netto + VAT od osoby
3. JIRA NA POZIOMIE ADMINISTRACYJNO- PROJEKTOWYM
Czas trwania: 2 dni (ok. 14 godzin)
Grupa docelowa: Szkolenie dedykowane jest dla osób, które pełnią lub będą pełnić rolę administratorów Jira w organizacji na poziomie projektowym i posiadają już podstawową wiedzę w zakresie użytkowania i administracji projektami w Jira.
Środowisko: Jira Cloud - uczestnik szkolenia powinien posiadać dostęp do własnego środowiska Jira lub dostęp zostanie mu przydzielony na czas szkolenia.
Agenda
1. Rola i zastosowanie
- Kontener na zgłoszenia (ang. issue tracker)
- Tworzenie oprogramowania (planowanie, implementacja)
- Śledzenie postępu prac
- Raportowanie
2. Typy projektów
- Obsługa zgłoszeń i zadań
- Klasyczne zarządzanie projektem
- Zwinne zarządzanie projektem
- Kanban
- Scrum
- inne
3. Zarządzanie użytkownikami
- Uprawnienia administracyjne
- Użytkownicy, grupy, role
- Aplikacje i zarządzanie licencjami
4. Konfiguracja i administracja nowego projektu
- Schematy i terminologia typów zgłoszeń
- Konfiguracja atrybutów zgłoszenia i jego widoków
- Konfiguracja Workflow
- Notyfikacje, ekrany, pola
- Wykorzystanie wersji i komponentów
- Aspekty bezpieczeństwa (przypisywanie użytkowników do ról, definiowanie uprawnień, poziomy uprawnień do zgłoszeń)
5. Budowa zaawansowanego workflow
- Domyślny przepływ prac (ang. workflow)
- Praca z edytorem
- Statusy, resolutions oraz przejścia między stanami
- Validators, Conditions oraz Post Functions
- Przykład konfiguracji krok po kroku
- Rozszerzenie funkcjonalności istniejącego Workflow
6. Obsługa zgłoszeń
- Widoki
- Rodzaje estymacji
- Łączenie zgłoszeń (relacje)
- Priorytety
- Time tracking
- Integracja email
7. Efektywna praca
- Kanban (konfiguracja tablicy)
- Scrum ( rejestr wymagań, scrum board, wykres wypalenia)
- Raporty
- Dashboard projektu
8. Dodatki (Atlassian market)
- Integracja z repozytorium kodu SVN/GIT
- Integrity checker, helpers
- Support tools
- Inne popularne dodatki
9. Tips&Tricks
- Masowe edycje
- Filtrowanie podstawowe i zaawansowane poprzez język Java Query Language
- Skróty klawiszowe
- Import danych do Jira
- Informacje o okienku maintenance
10. Sesja pytań i odpowiedzi
4. PREZENTACJE NA GODZINY
Stale rozwijane! Aspekty możliwe do pokrycia na dzień dzisiejszy to między innymi:
- Standardy deweloperskie, testowe i narzędzia w agile
- Efektywna i ciekawa retrospekcja
- Definicja wymagań w scrum
- Role i odpowiedzialności w zespołach scrum
- Możliwości Jira w projektach zwinnych
- Autorski proces testowy w Jira
- Testowanie w agile
Koszt:
indywidualny, w zależności od potrzeb
5. SESJE COACHINGOWE (1 NA 1 LUB Z ZESPOŁEM)
- Sesja z Product Ownerem
- Sesja ze Scrum Masterem
- Sesja z Development teamem
- Sesje z managementem
Koszt: indywidualny, w zależności od potrzeb
6. BADANIE/AUDYT ORGANIZACJI
Cel: dostarcza organizacji informacji zwrotnej na temat sposobu i jakości pracy oraz stosowania się do przyjętej metodyki pracy w ramach prowadzonych przez siebie projektów(np. Scrum, Kanban). Wskazuje obszary gdzie wymagane są poprawki i/lub usprawnienia oraz obszary gdzie organizacja dobrze sobie radzi.
Metodyka: Badanie
poprzedza ankieta skierowana do całej organizacji. Właściwe badanie to sesja z
wybranym zespołem projektowych, która ma na celu przegląd stosowanych praktyk skorelowanych
z frameworkiem Scrum, Kanban. Audyt w ramach możliwości przeplatany jest
sesjami szkoleniowymi, grami, ćwiczeniami grupowymi które edukują, budują pracę
grupową i pozwalają również innym zespołom w organizacji skorzystać i czegoś
nowego się nauczyć.
Adresaci: oferta
skierowana do firm, które stosują zwinne metodyki prowadzenia projektów. Chcą
dowiedzieć się w jakim stopniu wybrane podejścia zwinne są stosowane w ramach
ich organizacji, zespołów projektowych oraz chcą w oparciu o uzyskane rekomendacje
poaudytowe, ulepszyć aktualne wykorzystywane praktyki i procesy.
Czas trwania:
- Audyt skrócony 2-3 dni w ciągu zależności od długości trwania sprintu i odpowiadających spotkań w ramach badanego zespołu
- Audyt rozszerzony 5 dni i więcej rozłożone w czasie trwania sprintu, nawet w okresie 1 miesiąca
Długość
trwania audytu i sposób jego przeprowadzenia zależy od organizacji Klienta. Po
przeprowadzeniu audytu dostarczam dokumentację wraz z zaleceniami pokontrolnymi.
Korzyści dla firmy z
przeprowadzenia audytu:
- Dostaniesz zebraną wiedzę na temat własnej organizacji poprzez feedback w ramach anonimowej ankiety na wejściu (przed audytem)
- Uzyskasz bezstronną i obiektywną opinię fachowca na temat faktycznego stanu Twojej organizacji na przykładzie audytowanego zespołu scrum i wykorzystywanych przez niego praktyk.
- Otrzymasz stopień zgodności zasad stosowania scrum przez audytowany zespół w oparciu o framework scrum uzupełniony o dodatkowe praktyki wytwórcze.
- Dostaniesz przebadany stopień wiedzy posiadanej przez audytowany zespół w kwestii stosowania zasad frameworku scrum
- Wzmocnienie świadomości i wiedzy pracowników w zakresie wiedzy o scrum (prezentacje, gry, ćwiczenia)
- Zidentyfikowane obszary potencjalnego udoskonalenia procesu wytwórczego poprzez dostarczenie zestawu rekomendacji ulepszenia procesu w ramach raportu poaudytowego
Termin: w
zależności od zapotrzebowania Klienta
Koszt:
indywidualny, w zależności od czasu trwania audytu
7. WDROŻENIE REKOMENDACJI POAUDYTOWYCH
Cel: wprowadzenie/usprawnienie działania projektu w ramach metodyk zwinnych- on-site agile coaching. Maksymalizacja efektywności zespołu.
Adresaci: oferta skierowana do firm, które stosują zwinne metodyki prowadzenia projektów. Dla organizacji, które chcą poprawić w wybranym podejściu zwinnym prace zespołów projektowych lub chcą wdrożyć i w pełni używać narzędzia wspierające metodyki zwinne.
Czas trwania: Czas wdrożenia rekomendacji oraz sposób jej przeprowadzenia zależy od zakresu prac i organizacji Klienta.
Termin: w zależności od zapotrzebowania Klienta
Koszt: indywidualny
8. ROLA SCRUM MASTERA I PRODUCT OWNERA
Metodyka: zgodna z metodyką całego projektu i rekomendacjami poaudytowymi.
Adresaci: oferta skierowana do firm, które stosują lub chcą stosować zwinne metodyki prowadzenia projektów i którym brakuje kompetencji w wybranych obszarach. Chcą poprawić w wybranym podejściu zwinnym prace organizacji, zespołów projektowych, aby zmaksymalizować efektywność zespołu
Czas trwania: W zależności od wymagań projektowych.
Termin: w zależności od zapotrzebowania Klienta.
Koszt: indywidualny, w zależności od trwania projektu.
Czas trwania: W zależności od wymagań projektowych.
Termin: w zależności od zapotrzebowania Klienta.
Koszt: indywidualny, w zależności od trwania projektu.
9. QUALITY ASSURANCE. ARCHITEKTURA TESTÓW, PLANOWNIE, PRZEPROWADZANIE TESTÓW.
Metodyka: zgodna z metodyką całego projektu
Adresaci: oferta skierowana do firm, które stosują zwinne metodyki prowadzenia projektów. Chcą poprawić w wybranym podejściu zwinnym prace organizacji, zespołów projektowych, aby zmaksymalizować efektywność zespołu.
Czas trwania: W zależności od wymagań projektowych
Termin: w zależności od zapotrzebowania Klienta
Koszt: indywidualny, w zależności od trwania projektu
NOTY BIOGRAFICZNE TRENERÓW
Trenerzy
|
|
DOŚWIADCZENIE TreNERSKIE
|
|
Posiadane certyfikaty
|
Professional Scrum Master I, Certified Scrum
Master,
Professional Scrum Product Owner,
ISTQB Tester, ISTQB Agile Tester, ISTQB Test
Manager,
UX PM level I I II,
IPMA Project Manager Level D |
Specjalizacje szkoleniowe
|
Scrum (podstawy,
framework, zapewnianie jakości w scrum, definicja wymagań w agile w opariu o
metodę user story/acceptance criteria)
Administracja Jira,
Narzędzia wspierające agile |
Doświadczenia doradcze
|
Audyty scrum w
organizacjach (audyty wewnętrznych działów IT zawierające w sobie elementy
coachingu połączone ze szkoleniami, rozmowy 1 na 1),
Konfiguracja i wykorzystanie narzędzia Jira w projektach IT,
Testy w projektach
zwinnych.
|
Członek
organizacji
|
Scrum Alliance
SJSI (Stowarzyszenie
Jakości Systemów Informatycznych)
|
Doświadczenie zawodowe
|
03.2013 – aktualnie Orbium Sp. z o. o.,
test & quality assurance manager/globalny agile coach w szwajcarskiej
firmie konsultingowe z sektora bankowego. Odpowiedzialny za zapewnianie
jakości w ramach portfela produktów globalnego działu tworzenia oprogramowania
(wspierających Avaloq Core Banking System), ewangelista Scrum w ramach całej
firmy, coach (włączając w to osoby po stronie klientów firmy), wsparcie
Product Ownerów, liniowy kierownik zespołu testowego, wspierający prace
zespołów deweloperskich, organizator i nadzorujący kampanie testowe.
01.2012 – 02.2013 pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne
Sp. z o. o. (European Directories), quality assurance & change manager,
odpowiedzialny za jakość projektów w ramach działu IT, zarządzający zespołem
testowym, organizujący procesy change
& incident management w zgodzie z wytycznymi i dobrymi praktykami ITIL
(procesy, formularze, e.g. RFC workflowy, macierze RACI)
05.2010 – 02.2013 pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o. o.
(European Directories), test manager, odpowiedzialny za zapewnianie jakości w
ramach działu Rozwoju Online, nadrzędna kontrola nad serwisem głównym pkt.pl,
członek globalnego zespołu Scrum, pracujący blisko z właścicielami produktu i zespołami developerskimi.
09.2007 – 05.2010 Acxiom Global Service Center Poland
Sp. o. o., tester oprogramowania w projektach migracji i selekcji danych
zarządzanych w oparciu o framework SCRUM dla jednej z największych firm na świecie z branży telekomunikacyjnej.
|
WYKSZTAŁCENIE
|
10.2010 – 07.2011 Instytut Nauk Ekonomicznych PAN oraz
Wiener Institut fur International Wirtschaftsve, executive MBA.
07.2009 – 10.2009 Trening
project management IPMA D zakończony egzaminem certyfikacyjnym.
10.2008 – 06.2009 Politechnika
Warszawska, studia podyplomowe Zarządzanie Projektami IT
09.2002
– 06.2007 Politechnika Łódzka,
Informatyka, kierunek: Inżynieria oprogramowania & Systemy sieciowe
|
REFERENCJE
|
Na życzenie
|
Maria Barszczewska
|
|
główne
Kompetencje |
|
Wybrane
DoświadczeniE |
|
przykładowa
rola |
Zbudowanie zespołu
projektowego do podstaw, udział w projektach w roli Scrum Mastera
|
Agnieszka Skłodowska
GŁÓWNE
KOMPETENCJE
Certyfikaty
ISTQB
WYBRANE
DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE
- Duży polski bank, projekt wdrożenia systemu obsługi wniosków kredytowych.Rola product Ownera dla strumienia prac tworzącego system obsługi klientów z sektora SME.
- Globalna firma FMCG, projekt wdrożenia systemu zarządzania danymi cyfrowymi (digital asset management) dla całej organizacji, Rola Product Owner. Zespół był globalny i obejmował wiele narodowości i stref czasowych.
- Globalna firma FMCG, projekt wdrożenia systemu zarządzania portfelem inicjatyw, Rola Product Owner. Zespół był globalny i obejmował wiele narodowości i stref czasowych.
- Duży Polski Bank (wdrożenie systemu Core) Lider i analityk biznesowy w zespole budującym główny system banku w obszarze księgowości.
Agnieszka Skłodowska
GŁÓWNE
KOMPETENCJE
KOMPETENCJE
Certyfikaty
WYBRANE
DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE
DOŚWIADCZENIE
ZAWODOWE
- Duży polski bank, projekt wdrożenia systemu obsługi wniosków kredytowych.Rola product Ownera dla strumienia prac tworzącego system obsługi klientów z sektora SME.
- Globalna firma FMCG, projekt wdrożenia systemu zarządzania danymi cyfrowymi (digital asset management) dla całej organizacji, Rola Product Owner. Zespół był globalny i obejmował wiele narodowości i stref czasowych.
- Globalna firma FMCG, projekt wdrożenia systemu zarządzania portfelem inicjatyw, Rola Product Owner. Zespół był globalny i obejmował wiele narodowości i stref czasowych.
- Duży Polski Bank (wdrożenie systemu Core) Lider i analityk biznesowy w zespole budującym główny system banku w obszarze księgowości.
ZADOWOLENI KLIENCI

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz