Training
Jira administration at project level

Podczas 2-dniowego szkolenia będziesz mieć okazję zobaczyć jak Jira wygląda „od kuchni” czyli jedno z najpopularniejszych na świecie narzędzi do zarządzania projektami. Dowiesz się jak wykonać kompletny setup projektu od zera, skrojony na miarę swojej organizacji. Zdobędziesz informacje na temat wielu wypracowanych przeze mnie dobrych praktyk oraz wiedze potrzebną do efektywnej administracji projektami w narzędziu JIRA.

Szkolenie interaktywne składające się w 40% z wykładów oraz w 60% z warsztatów oraz dyskusji.

Training objectives

Podczas 2 dniowego szkolenia poznasz wiele wypracowanych przez lata praktyk administrowania zarówno całą instancją Jiry, jak również pojedynczymi projektami. Nauczysz się efektywnie pracować z narzędziem i poznasz sprawdzone zasady administracji i utrzymywania wysokiej jakości ładu projektów w narzędziu.

Target group

Szkolenie dedykowane dla osób, które pełnią lub będą pełnić funkcję administratorów JIRA w organizacji na poziomie projektowym.

Adresaci szkolenia to przede wszystkim:

  • Project Managerowie
  • Product Ownerzy
  • Deweloperzy oprogramowania
  • Testerzy
  • Inżynierowie DevOps
  • Administratorzy IT

Prerequisites

Nie ma szczególnych wymagań dla uczestników tego szkolenia. Osoby posiadające podstawową wiedzę w zakresie użytkowania i administracji narzędziem będą miały łatwiej.

Environment

  • Do części warsztatowej szkolenia potrzebny Ci będzie własny komputer.
  • Uczestnik na czas szkolenia otrzyma dostęp do instancji szkoleniowej Jiry (szkolimy na najnowszej wersji Jira Serwer ver. 8.6.X).

Część warsztatowa szkolenia obejmuje wiele drobnych ćwiczeń do samodzielnej realizacji na instancji szkoleniowej Jira oraz jeden duży business case obejmujący pełną kastomizację projektu, która idealnie i w szczegółach pokazuje wszystkie aktualne możliwości narzędzia.

Agenda

1. Role and application

  • Issue tracker (container for declarations)
  • Tracking the progress of work
  • Development of software (planning, implementation)
  • Reporting

2. Typy projektów

  • Obsługa zgłoszeń i zadań
  • Klasyczne zarządzanie projektem
  • Zwinne zarządzanie projektem
  • Kanban
  • Scrum
  • Inne

3. User management

  • Administrative powers
  • Users, groups, roles
  • Applications and license management

4. Configuration and administration of new project

  • Schemes and terminology of report types
  • Available fields and their
  • Configure ticket attributes and views
  • Workflow configuration
  • Notifications, screens
  • Use of versions and components
  • Security aspects (assigning users to roles, defining permissions, ticket levels)

5. Construction of advanced workflow

  • Default Workflow
  • Work with an editor
  • Status, resolutions and state transitions
  • Validators, Conditions and Post Functions
  • Step-by-step configuration example
  • Extending the functionality of an existing Workflow

6. Handling of requests

  • Views
  • The types of estimation
  • Reporting of reports (relations)
  • Priorities
  • Time tracking
  • Email integration

7. Efficient work

  • Canban (array configuration)
  • Scrum (requirements register, scrum board, firing chart)
  • Reports
8. Additives (Atlassian market)

  • Integration with the SVN code repository
  • Integrity checker, helpers
  • Support tools
  • Other popular additions

9. Tips&Tricks

  • Mass editions
  • Filtering basic and advanced via Java Query Language
  • Shortcuts
  • Import data to Jira
  • Information about the maintenance window

10. Question and answer session

Cost

2500 net + VAT