Szkolenie

Administracja Jira na poziomie projektowym

Podczas 2-dniowego szkolenia będziesz mieć okazję zobaczyć jak Jira wygląda „od kuchni” czyli jedno z najpopularniejszych na świecie narzędzi do zarządzania projektami. Dowiesz się jak wykonać kompletny setup projektu od zera, skrojony na miarę swojej organizacji. Zdobędziesz informacje na temat wielu wypracowanych przeze mnie dobrych praktyk oraz wiedze potrzebną do efektywnej administracji projektami w narzędziu JIRA.

Szkolenie interaktywne składające się w 40% z wykładów oraz w 60% z warsztatów oraz dyskusji.

Cele szkolenia

Podczas 2 dniowego szkolenia poznasz wiele wypracowanych przez lata praktyk administrowania zarówno całą instancją Jiry, jak również pojedynczymi projektami. Nauczysz się efektywnie pracować z narzędziem i poznasz sprawdzone zasady administracji i utrzymywania wysokiej jakości ładu projektów w narzędziu.

Grupa docelowa

Szkolenie dedykowane dla osób, które pełnią lub będą pełnić funkcję administratorów JIRA w organizacji na poziomie projektowym.

Adresaci szkolenia to przede wszystkim:

  • Project Managerowie
  • Product Ownerzy
  • Deweloperzy oprogramowania
  • Testerzy
  • Inżynierowie DevOps
  • Administratorzy IT

Wymagania wstępne

Nie ma szczególnych wymagań dla uczestników tego szkolenia. Osoby posiadające podstawową wiedzę w zakresie użytkowania i administracji narzędziem będą miały łatwiej.

Środowisko

  • Do części warsztatowej szkolenia potrzebny Ci będzie własny komputer.
  • Uczestnik na czas szkolenia otrzyma dostęp do instancji szkoleniowej Jiry (szkolimy na najnowszej wersji Jira Serwer ver. 8.6.X).

Część warsztatowa szkolenia obejmuje wiele drobnych ćwiczeń do samodzielnej realizacji na instancji szkoleniowej Jira oraz jeden duży business case obejmujący pełną kastomizację projektu, która idealnie i w szczegółach pokazuje wszystkie aktualne możliwości narzędzia.

Agenda

1. Rola i zastosowanie

  • Issue tracker (kontener na zgłoszenia)
  • Śledzenie postępu prac
  • Tworzenie oprogramowania (planowanie, implementacja)
  • Raportowanie

2. Typy projektów

  • Obsługa zgłoszeń i zadań
  • Klasyczne zarządzanie projektem
  • Zwinne zarządzanie projektem
  • Kanban
  • Scrum
  • Inne

3. Zarządzanie użytkownikami

  • Uprawnienia administracyjne
  • Użytkownicy, grupy, role
  • Aplikacje i zarządzanie licencjami

4. Konfiguracja i administracja nowego projektu

  • Schematy i terminologia typów zgłoszeń
  • Dostepne pola i ich
  • Konfiguracja atrybutów zgłoszenia i jego widoków
  • Konfiguracja Workflow
  • Notyfikacje, ekrany
  • Wykorzystanie wersji i komponentów
  • Aspekty bezpieczeństwa (przypisywanie użytkowników do ról, definiowanie uprawnień, poziomy uprawnień do zgłoszeń)

5. Budowa zaawansowaego workflow

  • Domyślny Workflow
  • Praca z edytorem
  • Statusy, resolutions oraz przejścia między stanami
  • Validators, Conditions oraz Post Functions
  • Przykład konfiguracji krok po kroku
  • Rozszerzenie funkcjonalności istniejącego Workflow

6. Obsługa zgłoszeń

  • Widoki
  • Rodzaje estymacji
  • Łączenie zgłoszeń (relacje)
  • Priorytety
  • Time tracking
  • Integracja email

7. Efektywna praca

  • Kanban (konfiguacja tablicy)
  • Scrum (rejestr wymagań, scrum board, wykres wypalenia)
  • Raporty
8. Dodatki (Atlassian market)

  • Integracja z repozytorium kodu SVN
  • Integrity checker, helpers
  • Support tools
  • Inne popularne dodatki

9. Tips&Tricks

  • Masowe edycje
  • Filtrowanie podstawowe i zaawansowane poprzez język Java Query Language
  • Skróty klawiszowe
  • Import danych do Jira
  • Informacje o okienku maintenance

10. Sesja pytań i odpowiedzi

Koszt

2500 netto + VAT